پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صنعت بیمه قریب به ۳۰۰ هزارمیلیاردتومان ریسک در کشور را پوشش می‌دهد

  • کد خبر: ۱۹۷۸۴۴
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
صنعت بیمه قریب به ۳۰۰ هزارمیلیاردتومان ریسک در کشور را پوشش می‌دهد
قائم مقام بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه سالانه قریب به ۳۰۰ هزارمیلیاردتومان ریسک در کشور را پوشش می‌دهد که حق بیمه یک‌هزارم تعهدات است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید مشعلچی در مراسم تقدیر از نخبگان صنعت بیمه که امروز، ۱۱ آذرماه در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: اگر به برنامه‌های هفتگانه و پنج‌ساله دولت‌های متفاوت نگاه کنید می‌بینید ‌چه ظلم و بی‌توجهی‌ای به صنعت بیمه شده است که نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان وقت است.

وی گفت: کدام مسئول ما می‌داند که صنعت بیمه سالانه قریب به ۳۰۰ هزارمیلیاردتومان ریسک در ‌کشور را پوشش می‌دهد که این حق بیمه یک‌هزارم تعهدات است. در صنعت بیمه هرچه سازمان‌های بیمه‌گر پایه ناکارآمدتر، کم‌اثرتر و‌ گاهاً بی‌اثر می‌شوند بار درمان به دوش بیمه تکمیلی می‌افتد، در قانون این موضوع وجود دارد که ۳۰درصد هزینه سرپایی و ۱۰درصد هزینه بستری را باید بیمه‌های پایه پرداخت کنند که این‌گونه نیست و اجرا نمی‌شود.

قائم‌مقام بیمه مرکزی افزود: ما ۲۴میلیون نفر را بیمه تکمیلی کردیم و سرانه‌ای که از آن‌ها دریافت می‌کنیم معادل ۳۵درصد پرتفوی ما در درمان و ۴۲درصد خسارت‌های ما در حوزه درمان است. ما سال گذشته حتی ۵۰همت حق بیمه دریافت نکردیم اما ۷۵ همت خسارت دادیم.

مشعلچی افزود: حدود ۲۵میلیون نفر حق بیمه شخص ثالث در کشور داریم، امسال ۵۰درصد به مبلغ دیه اضافه شد، ما چون از جنس مردم بودیم ۳۰درصد حق بیمه دیه اضافه نکردیم و این از جمله خدماتی است که بیمه به کشور ارائه می‌دهد اما قدردانی نمی‌شود.

به گفته وی، ۲۵درصد پرتقوی ما ثالث و ۲۹درصد از خسارت ما هم ثالث است. ۷۰درصد پرتفوی ما ثالث و درمان است و ۸۰درصد خسارت‌های ما درمان و ثالث است. این درحالی است که این دو بیمه اجتماعی و عمومی است.

وی افزود: ما پیش‌بینی کردیم در بخش صدور و خسارت حدود ۷۰ میلیون پرونده در سال تشکیل دهیم که در این پرونده‌ها محاسبات دقیق لحاظ شده اما این اقدامات برای مسئولان کشوری دیده نمی‌شود.

این مقام مسئول یادآورشد: در بحث خودرو متعارف که در حوزه بیمه مطرح است از مجلس تقاضا کردیم که موضوع حل شود و نیاز به اصلاح قوانین دارد.

وی گفت: در  بحث حاکمیت داده‌ها در گرفتن داده‌های قانونی که نقش مهمی در صنعت بیمه دارد مشکل داریم و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه موفق عمل نمی‌کند.

به گفته این قائم‌مقام در بیمه مرکزی، از سال ۱۳۸۴، ده‌درصد از حق بیمه تولیدی شخص ثالث به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود که مصدومان بدون چون و چرا مراحل درمان را انجام دهند. این مبلغ از سال ۸۴ سال تا الان چیزی حدود ۲۵ همت شده که این رقم اگر در دست خود صنعت بیمه بود می‌توانستیم حدود ۲۵ بیمارستان در این مدت احداث کنیم که تعداد فوتی‌ها کم شود.

به گفته مشعلچی، در کشور از ابتدای سال تا الان ۱۲هزار کشته بر اثر تصادفات داریم که این تعداد بیش از ۷۰درصد شهدای ما در دفاع مقدس بوده است. بیش از ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم اما تا دلتان بخواهد عوارض‌بگیر از صنعت بیمه داریم.

به گفته وی، استان خراسان رضوی به لحاظ ظرفیت و شبکه فروش و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد باید کمک کند مسئولان بالادستی و رده بالا متوجه این صنعت بشوند.

مشعلچی افزود: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا مربوط به بیمه است یعنی کشورهایی که ضریب نفوذ بیمه در آن بالاست ضریب توسعه‌یافتگی اجتماعی‌شان نیز بالاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->